Bűnbánat helyett

Ilyen elcseszett hetem/hétvégém már régen volt. Kezdődött azzal, hogy nem tudtam a többiekkel tartani a Budai Várba, mert a munkahelyemen beosztottak dolgozni. Haza is értem minden nap sikeresen éjfélkor, csütörtökre meg a láz is megjött (az őszi kánikulával együtt). Vasárnap aztán minden baj öt percbe sűrűsödött össze, először véletlenül szétrúgtam az ágyam oldalát, majd kettéfejeltem a ruhásszekrény egyik polcát, bár legalább felfrissíthettem egy kicsit a vérem (mert ömlött, mint a veszedelem).



Ezek után jobbnak láttam nem nekiállni az alkohollal kapcsolatos vallomások folytatásának, vagy éppen valami aktuálisról írni, mert a sok negatívum miatt úgyis csak fika lenne belőle. Inkább felelevenítem az augusztus végi balatonozás egy-egy pillanatát, ellenkező előjelekkel. Először a fekete levesről. A mai napig nem bírom megérteni a Balaton körül miért eszik boldog-boldogtalan hekket. Nem különösebben ízletes, és persze a legtöbb helyen még szarul is csinálják. Talán nem ártana régi klasszikusokat lapozgatni, pár tipp azért akadna itt (is). Ezért is vettem jó néven, hogy a rendszeresen látogatott egységben végre van más is a hekk mellett, még csak a sült keszeg formájában, de talán elindult valami. Kár, hogy se friss, se finom nem volt. Sőt egyenesen szar, kihűlt, de előtte égették alaposan. Olyan volt, mintha hideg kormot kevertek volna csirkehúshoz. (A többiek hekket kértek, az is kihűlve érkezett.)

Aznap este azért alaposan beboroztunk, és sikerült találnom egy igazán jó ár-érték arányú rizlinget a vénasszonyok nyarára. Laposa Rizling Friss 2010, olaszrizling-rajnai rizling házasítás Badacsonyból 1140 forintért (az Intersparból, a TESCO-ban meg akciós, csak 990), ezt nem hagyhattam ki. A Laposa Pincénél komoly változások történtek az elmúlt években, Laposa József folyamatosan a háttérbe szorult, előtérbe került fia, Laposa Bence. Jött is a modern-minimalista új design (nekem bejön), meg egy nagyon új feldolgozó pince. Az utóbbi nagyon megosztó, nekem személy szerint kicsit sem jön be, idegen és hideg, semmi badacsonyi nincsen benne. (Laposa Józsefet ismerve, hasonló véleményen lehet ő is).

Az említett bor viszont nagyon is az. Ez tetszett meg benne nagyon, hogy a könnyedség-frissesség párosul a badacsonyi talaj adottságaival. Nekem nagyon az olaszrizling uralkodott benne, savai hibátlannak mondhatóak, illatában frissen facsart citrusok meg nagyon szép virágos jegyek keverednek. Szorult belé egy kis vulkanikus ízvilág is, de csak éppen annyira, hogy érezzük, itt bizony badacsonyi bort nyakalunk. Kitöltöd és megiszod, akár szódával is, a címkén lévő idézet is erre biztat minket (nagyon is becsülendő módon). Badacsonyi rizling, igazi kora őszi fröccsbor a lugas alá, jó áron. Mi kell még? A tökéletes három palack prototípusa. Én meg reménykedem egy jobb hétben.

Palack képe innen, a pince meg innen.
 


Terjesztem Facsén
Tony D'Amato 4 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztroszex.blog.hu/api/trackback/id/tr153219860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rekanna 2011.09.12. 12:26:13

azért eszem hekket a Balatonon, mert istenien finom, főként kovászos uborkával. ha lenne más, aminek van húsa (a keszegről nehéz ezt elmondani, legalábbis jóval kevesebbel rendelkezik) és nem döfködi szét a számat a szálka(ezt viszont el lehet mondani róla), nu akkor vennám és ennám. harcsát pl szívesen ennék,de nincsen.
ebben az egységben amúgy az egyik legjobb hekket lehet megtalálni a déli parton!

Attilajukkaja 2011.09.12. 12:58:13

@rekanna:
Valahol sajnos igazad van.
Gyerekkorom eveiben, amikor meg nem tudtam, hogy ez lesz eletem "atkos" idoszaka (csak kesobb probaltak meg ezt a fejembe verni), meg a part menten a langos es a lacikonyhas mellett, a keszeges volt a nagy szam. Rendesen beirdaltak a halat es forro zsirban jol atsutottek. Minden gyerek fe'l a szalkatol, de ebben a keszegben csak a gerincet nem lehetett megenni. Mar nem tudom, hogy jo ize volt-e (akkor imadtam), de ha most ujra ezt ehetnem a parti bufesnel, en biztosan orulnek neki. Minden meretu friss halat el lehet jol kesziteni, csak hozzaallas kerdese.
Amugy en is ettem mar finom hekket. A hallal semmi bajom :o)

rekanna 2011.09.12. 13:03:55

Szerintem is szomorú, h hekk-láz van Balatonon. A vendéglátósok nagyja észrevehetné már, h nagy igény lenne a hazai halfajták megevésére :)...

Attilajukkaja 2011.09.12. 17:32:40

@rekanna:
A helyzet ennel szomorubb,...ha engem kerdeznel :o)
Egyesek szerint mar van olyan uzlet Siofokon es Keszthelyen, ahol friss balatoni (?) halat lehet kapni. Orulet, hogy Kozep-Europa legnagyobb tavanak partjain eddig nem lehetett friss halat kapni. Csak bufeben vagy vendegloben ehettel olyat, amire vagy mondtak, vagy nem, hogy balatoni. A vendeglokben eladott "balatoni" fogas vagy sullo tulnyomo resze sem a Balatonbol szarmazik. Szegyen!
Az orvhalaszok elleni kuzdelem pedig nevetseges. Ok viszik el a halallomany nagy reszet, es mindenki csak szettarja a karjat: mi errol nem tehetunk.
Nem a fenet!
süti beállítások módosítása