A bűnbánó utolsó vallomása

A végső változás gyorsan jött, és magától értetődően söpört félre az útjából mindenféle szintetikus löttyöt, édes lónyálat és bornak látszó tárgyat. Emlékeim szerint két esemény(sorozat) hozta meg az igazi áttörést. 

Az első fateromhoz köthető, aki önmagát képezve, autodidakta módon ásta magát egyre mélyebbre a borok világába, és kezdett engem is megfertőzni könyvekkel, újságokkal, de leginkább finomabbnál-finomabb borokkal. Hozzá kötődik az első igazán meghatározó boros élményem is, egy pinot noir, a mai értékrendem szerint valahol a négy palack közelében lenne. Innen datálódik a szerelmem a fajta iránt, és az is, hogy nem sokkal később végigültem egy helyi étterem által szervezett boros gyorstalpalót. Nem volt túl mély, nem is adott komoly szakmai ismereteket, de arra pont elég volt, hogy megadja a végső lökést, átszakadjon egy gát, és ezen keresztül áramoljon be minden, ami a szőlőhöz-borhoz kapcsolódik. Nem állítom, hogy egyik napról a másikra teljesen eltűnt az életemből az összes alkohol a bor kivételével, de azt igen, hogy nagyon gyorsan történt az átmenet.

Leginkább azért, mert semmi nem ér fel a borban tapasztalható illatokhoz és ízekhez, azok összetettségéhez, gazdagságához, ezért az első komoly boros tapasztalatok után automatikusan hagytam el a korábban megénekelt folyékony mérgeket, ma meg már persze én sem tudom megérteni, hogy mi értelme volt/van ezeket inni. 

Emlékszem mennyire hihetetlen volt az is, mikor először ébredtem egy keményen átborozott éjszaka után, és nem volt sehol a már jól ismert fejfájás, halálos émelygés. A szükséges folyadékmennyiség bevitele után már indulhatott is a nap, arról nem is beszélve, hogy az ilyen másnapokon mennyire jól esik a szervezetnek egy jéghideg fröccs, sok szódával. Egy kicsivel jobban, mint ugyanilyen körülmények között mondjuk egy kis jéger. Az illatok és az ízek annyira megsokasodtak, hogy a sör is szép lassan háttérbe került, a kávé viszont nagyon is az előtérbe, olyannyira, hogy ha a bor nem lenne a világon, akkor megszűnne forogni a Föld akkor bizony a kávéról írogatnék hétről-hétre nagyon okos dolgokat. 
 
A bor beszivárgott az életem minden egyes területére, minden egyes pillanatába, és természetesen elvezetett a szőlőhöz, ehhez a csodálatos, semmihez sem hasonlítható növényhez. Kezdetben csak hetente egy-két napot töltöttem el a szőlőben, ma már komoly hiányérzetem van, ha egy-két napig nem lehetek szőlő közelében. Így persze sokkal könnyebb volt megérteni, hogy mennyire kemény munka árán születik meg egy-egy palack bor, mennyi buktató van, míg az érett gyümölcsből a bor a palackba kerül. 
 
 
Volt szerencsém milliós palackszámú külföldi szövetkezetnél, és igazi kézműves kispincénél is dolgozni, az utóbbi időben pedig belekóstolhattam a borhoz kapcsolódó vendéglátás világába is, bár talán ez utóbbi áll tőlem a legtávolabb, de szereztem bőven emlékezetes pillanatokat. Ma már csak nagy ritkán telik el nap bor nélkül, azt mondják, orvosilag ez alkoholizmust jelent, szerintem meg az egészséges élet egyik zálogát. A fejlődés persze nem állhat meg egy percre sem, az útnak soha nem lehet a végére érni, nincsen két egyforma évjárat, nincsen két egyforma bor, ezért (is) csodálatos ez az ital. 
 
Jelenleg ott tartok, hogy gépelés közben bele tudok kortyolni az első fehérborba, ami szinte teljes egészében az én gyermekem. Ez egy olyan érzés, amelyet igazán nem is lehet írásban visszaadni, de komoly lökést tud adni az embernek még a nagyon nehéz pillanatokban is. Jelenlegi fiatal állapotában – lévén 2011-es tételről van szó – már igazán bíztató arcot mutat, ha az égiek (én már nem nagyon fogok, és nem is akarok beleavatkozni) is úgy akarják, simán elérheti a három és fél palackot, mire letöltésre kerül. Addig is bátran lépjen be mindenki a borok csodálatos és végtelen világába!
 
(Az első kép innen!)

Terjesztem Facsén
Tony D'Amato Véleményezem

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztroszex.blog.hu/api/trackback/id/tr793438237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása